فهرست مطالب

خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری

مقدمه

شرکت کلریدریک ایران با چندین دهه تجربه در امر تامین و فروش اسید کلریدریک 33 درصد یکی از شرکت های بزرگ تامین کننده اسید کلریدریک در سطح ایران می باشد. این شرکت جزو یکی از تامین کنندگان عمده ، انواع مواد اولیه صنایع بزرگ ، کارخانجات و تولید کننده های بزرگ و کوچک در سراسر ایران می باشد. اکثر صنایع و کارخانجات بزرگ مصرف کننده اسید کلریدریک مشتری اصلی این مجموعه بوده و خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری را از این شرکت انجام می دهند.

تهیه و عرضه انواع اسید کلریدریک با درصد های مختلف از جمله فعالیتهای اصلی شرکت کلریدریک ایران می باشد. و این شرکت با در تاسیس شعب متعدد در شهرهای مختلف ایران ، اسید کلریدریک مورد نیاز مصرف کنندگان را تامین می نماید. این مجموعه در شعب تهران و تبریز با در اختیار داشتن بزرگترین انبارهای فروش ، محصول مورد نیاز بخش مرکز و شمالغرب را تامین می نماید.

این شرکت با دارا بودن امکانات حمل و نقلی و لجستیکی گسترده ، حمل و فروش اسید کلریدریک را در سریعترین و کوتاهترین زمان ممکن به سراسر ایران انجام می دهند. از دیگر مزایای خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری از شرکت کلریدریک ایران ، خرید با نازلترین و بروزترین قیمت موجود در بازار می باشد. و این موضوع نیز به دلیل خرید مستقیم و بدون واسطه از نماینده رسمی می باشد.

مشتریان و خریدران محترم می توانند اسید کلریدریک مورد نیاز خود را در داخل انواع بسته بندی های مختلف به صورت عمده و خرده از طریق شعب شرکت کلریدریک ایران تهیه و خریداری نمایند. لذا شما مشتری محترم می توانید جهت خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری و اطلاع آخرین قیمت اسید کلریدریک با همکاران ما در واحد فروش در تماس باشید.

 

خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری و آشنایی با تاریخچه آن

در این قسمت از مطلب خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری می خواهیم آشنایی اجمالی با تاریخچه اسید کلریدریک پیدا نماییم. در قرن 13 میلادی یک شیمیدان و محقق اروپایی به نام سئودو گبر با بررسی تیزاب سلطانی ، که ترکیبی از اسدی کلریدریک و اسید نیتریک می باشد. توانست اسید کلریدریک را کشف نماید. ولی سایر محققین این ادعا را رد نموده و بر درستی آن تردید دارند.

محققین بر این باور هستند که اولین شواهد ، مبنی بر کشف اسید کلریدریک در دست نوشته های یافت شده از امپراتوری روم شرقی در اواخر قرن 13 میلادی وجود دارند. ولی اسید کلریدریک به حالت آزاد برای نخستین بار ، به شکلی رسمی توسط آندریاس لباویوس در قرن 16 میلادی معرفی گردید. که بر اثر حرارت دادن کلرید سدیم درون بوته چینی خاک رس بدست آمده بود. برخی دیگر از محققین نیز ادعا دارند.

که کشف اسید کلریدریک توسط دانشمندی هلندی – آلمانی با نام کاهن بندیکتی در قرن 15 میلادی بر اثر حرارت دادن سدیم کلرید و آهن (II) سولفات صورت گرفته است. با این حال برخی دیگر از محققین بیان می نمایند که هیچ نوع مدرک و شواهدی در مورد کشف اسید کلریدریک تا پایان قرن 16 میلادی یافت نشده است.

در قرن 17 میلادی نیز دانشمندی با ملیت المانی – هلندی به نام رودولف گلابر برای تولید سولفات سدیم توسط واکنش مانهایم از کلرید سدیم و اسید سولفوریک استفاده کرده است. که منجر به تولید گاز هیدروژن کلرید آزاد شده است. با شروع انقلاب صنعتی اروپا ، تقاضا برای برخی مواد شیمیایی قلیایی نیز افزایش پیدا کرد.

در نتیجه لبلانک با ابداع فرآیند لبلانک موفق به تولید ارزان و گسترده بی کربنات سدیم ( جوش شیرین ) گشت. در فرآیند لبانک نیز با تبدیل ذغال سنگ و سنگ آهک به بی کربنات سدیم ، هیدروژن کلرید نیز به عنوان محصول و فرآورده جانبی بدست آمد.

 

 

خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری شکل دو

خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری شکل دو

 

خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری و معرفی اجمالی آن

حال می خواهیم در ادامه مبحث خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری می خواهیم به معرفی مختصر این ترکیب شیمیایی بپردازیم. اسید کلریدریک یک ماده شیمیایی با فرمول شیمایی  HCL است. که نام دیگر شناخته شده آن هیدروکلریک اسید می باشد. این ماده شیمیایی ، همواره دارای بویی تند و زننده است. که در زمان استفاده از آن می بایست از ماسک محافظ مناسب استفاده نمود.

این ترکیب شیمیایی ، به شکل مایعی شفاف می باشد. که رنگ آن از سفید تا زرد روشن متغیر است. ترکیب اصلی تشکیل دهنده اسید کلریدریک ، هیدروژن کلرید محلول در آب می باشد. این ترکیب یک اسید معدنی با درجه اسیدی قوی با خاصیت خورندگی زیاد می باشد. که PH  آن نیز بین 0 تا 2 متغیر است. اسید کلریدریک درون ، اسید معده به فراوانی وجود دارد. که برای عملکرد دستگاه گوارشی مورد نیاز است.

و ترکیبی است که دارای موارد مصرف صنعتی و خانگی بی شماری می باشد. جوهر نمک ، اسیدم سالیس و موریالتیک اسید ، دیگر نام های قدیمی ، اسید کلریدریک می باشند. در زمان های قدیم برای تهیه اسید کلریدریک ، نمک طعام و اسید سولفوریک را با هم ترکیب می نمودند. با شروع انقلاب صنعتی در اروپا تولید صنعتی اسید کلریدریک رواج گسترده ای یافت.

و برای اولین بار به حالت آزاد و خالص توسط آنیدریاس لیباویوس معرفی گردید. و به دنبال آن نیز شیمیدان هایی نظیر ژوهان رودولف ، پریستلی و همفری دیوی در مطالعات علمی خود از ان بهره بردند. از  اسید کلریدریک در ساخت PVC و تولید پیش سازهای مورد نیاز جهت ساخت پلی اورتان استفاده می شود.

خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری برای خالص و جداسازی طلا و فلزات گرانبها ، تولید مواد شوینده و بهداشتی ، چرم سازی و تولید مواد رسوب زدا از جمله این موارد کاربرد اسید کلریدریک می باشند.

 

خواص فیزیکی و شیمیایی در خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری

در این بخش از مطالب خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری می خواهیم به بررسی خواص فیزیکی و شیمیایی این محصول بپردازیم. زیرا آشنایی با خواص و ویژگی های یک ماده شیمیایی ، تاثیر بسزایی در بالا بردن آگاهی مصرف کنندگان و آشنایی با موارد ایمنی دارد. علاوه بر این ، افزایش اطلاعات مورد نیاز راجع به محصول مورد نظر ، باعث افزایش بهره وری و بازده خطوط تولید و کاهش ضایعات می گردد.

با توجه به اینکه اسید کلریدریک ماده ای شیمیایی می باشد. که کاربردهای فراوانی دارد. و از آن در موارد مختلفی استفاده می شود. لذا تمامی مصرف کنندگان برای خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری می بایست با اطلاعات شیمیایی و فیزیکی این محصول آشنایی پیدا نمایند.

تا در حین کار با این ماده شیمیایی ، از حداکثر ایمنی برخوردار باشند. در جدول زیر برخی ویژگی های فیزیکی و شیمیایی مرتبط با خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری آورده شده است.

 

عنوان یا مقدار ویژگی
HCL فرمول شیمیایی
جوهر نمک ، هیدروژن کلراید سایر نام ها
مایع شکل ظاهری
تند و زننده بو
متغیر از سفید تا زرد کم رنگ رنگ
0 تا 2 PH
46.2 0PCP (31.24% hcl in water) دمای ذوب
-27 – 57.22 °C ( -17 – 135.00 °F) دمای انجماد
83 0PCP @760mm Hg(for 31% hcl in water) دمای جوش
99% درصد فراریت
قابل حل در آب سرد و گرم انحلال پذیری در آب
ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺍﻧﺤﻼﻝ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺎﻻﻳﻰ ﺩﺭ ﺍﻟﻜﻠﻬﺎ ﺩﺍﺭﺩ.

ﺩﺭ ﺩﻱ ﺍﺗﻴﻞ ﺍﺗﺮ ﺣﻞ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

انحلال پذیری در حلال های آلی
1.18g/cm3 چگالی
36/46 g/mol وزن مولکولی
جزو اسید های غیر آلی خانواده شیمیایی

 

 

 

 

 

بررسی آنالیز شیمیایی در خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری

حال می خواهیم برای خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری به بررسی آنالیز شیمیایی مربوط به آن بپردازیم. آگاهی از اطلاعات شیمیایی و بررسی دقیق آنالیز شیمیایی مربوط به یک محصول شیمیایی یکی از اولویت های اصلی در فرآیند خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری و مصرف آن می باشد. زیرا متخصصین با استفاده از این اطلاعات ، هم نحوه ترکیب مواد اولیه و هم مقادیر آن ها را تعیین می نمایند.

با مشخص شدن میزان مواد اولیه و چگونگی ترکیب آن ها با هم ، کارشناسان تولید ، به حداکثر میزان تولید و بازدهی دست می یابند. همچنین اطلاعات مربوط به آنالیز شیمیایی برای خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری ، در کیفیت محصول تولید شده تاثیر گذار خواهد بود. و کمک شایانی به کارشناسان در فرآیند تولید خواهد نمود. در جدول زیر آنالیز شیمیایی مربوط به خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری اورده شده است.

 

ردیف مشخصات فیزیکی و

شیمیایی

محدوده محصول

تولیدی شرکت

محدوده

استاندارد

نوع استاندارد

پایه

1 غلظت ، بر حسب HCL

درصد جرمی

Min 30 Min 30 ISIRI 209
2 چگالی ، گرم بر میلی متر Min 1.150 Min 1.150 ISIRI 209
3 سولفات بر حسب قسمت در میلیون Max 100 Max 100 ISIRI 209
4 فلزات سنگین (Pb) ،

بر حسب قسمت در میلیون

1 Max 2 ISIRI 209
5 کلر و بروم آزاد (Cl) ،

بر حسب قسمت در میلیون

Max 20 Max 20 ISIRI 209
6 آهن 1 Max 5 ISIRI 209
7 سولفیت Max 50 Max 50 ISIRI 209
8 آرسنیک Nil Max 1 ISIRI 209
9 جیوه Nil Max 1 ISIRI 209
10 مس Max 1 Max 1 ISIRI 209
11 سرب Max 1 Max 1 ISIRI 209
12 ظاهری OK بی رنگ، شفاف، فاقد

رسوب و ذرات معلق

ISIRI 209

 

 

خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری و موارد مصرف آن

جداسازی طلا و فلزات گرانبها

اسید کلریدریک یک ماده شیمیایی است. که از زمان های قدیم ، بشر با ویژگی های آن آشنا بوده و از آن در فرآیند جداسازی طلا و سایر فلزات گرانبها استفاده می نموده است. اسید کلریدریک در ترکیب با اسید نیتریک با نسبت 1 به 3 محلولی به نام تیزاب سلطانی تشکیل می دهد. که با توجه به خاصیت خورندگی اسید کلریدریک و اسید نیتریک ، فلزات مزاحم درون این محلول حل می شوند.

و پس از انجام سایر مراحل مربوطه و تغلیظ سازی ، طلا و فلزات گرانبها به طور خالص بدست می آیند. با توجه به این خاصیت مهم اسید کلریدریک ، بخش عمده ای از خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری جهت مصارف مربوطه صورت می گیرد.

صنایع آبکاری و ساخت فولاد

از دیگر کاربردهای حائز اهمیت اسید کلریدریک ، استفاده از آن در صنعت آبکاری و فولاد برای فرآیند اسید شویی فولاد می باشد. تا اکسید آهن را از رون آهن آلات و فولاد قبل از ورودشان به مراحل بعدی آبکاری و فلزکاری ، همانند گالوانی کردن ، نورد و اکستروژن و سایر فرآیندهای مرتبط پاکسازی نماید.

اسید کلریدریک با غلظت حدود 18% یکی از رایج ترین مواد برای اسید شویی فولاد های کربنی می باشد. اسید کلریدریک کاربردهای فراوانی در محلول های کلرید آهن  (II)دارد. ولی مقادیر بسیار زیاد فلزات سنگین درون مایع اسید شویی این فرآیند را با مشکل روبرو می نماید.

بخش اسید شویی فولاد ، فرآیندهای بازسازی اسید کلریردیک را به طور شگرفی ، مورد پیشرفت قرار داده است. به عنوان مثال فرآیند بازسازی اسید کلریدریک بستر سیال که روند بازیافت اسید کلریدریک را از محلول اسید شویی امکان پذیر می نماید. با توجه به موارد فوق صنعت آبکاری و فولاد از بزرگترین مشتریان شرکت کلریدریک ایران جهت خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری می باشند.

خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری  برای تولید مواد شوینده و رسوب بر

یک از کابردهای مهم و گسترده اسید کلریدریک ، استفاده از آن در تولید مواد شوینده و بهداشتی می باشد. تولید جرم گیر و مواد رسوب زدا یکی از معروفترین و رایج ترین موارد مصرف این اسید در صنعت تولید مواد شوینده و بهداشتی می باشد.

همچنین این ترکیب شیمیایی در ساخت برخی مواد دیگر از محصولات بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری توسط تولید کننده های مواد شوینده به همین منظور صورت می گیرد.

تولید انواع ترکیبات غیر آلی

با توجه به ویژگی های شیمیایی اسید کلریدریک ، محصولات متنوعی با استفاده از آن طی واکنش های اسید و باز که منجر به ایجاد ترکیبات غیر آلی می گردند تولید می شوند. از جمله این مواد می توان به پلی آلومینیوم کلراید و کلرید آهن (III)اشاره نمود. که به عنوان مواد لخته ساز و انعقاد کننده در فرآیند تصفیه آب و فاضلاب ، تولید آب آشامیدنی و صنعت کاغذ کاربرد دارند.

سایر ترکیبات معدنی که توسط اسید کلریدریک تولید می شوند. شامل کلسیم کلراید ، کلراید نیکل (II)برای مصرف در آبکاری الکتریکی ، تولید باتری و تولید کلرید روی برای فرآیند گالوانی کردن می شود. از این رو خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری توسط کارخانجات تولید کننده مواد شیمیایی برای تولید ترکیبات ذکر شده صورت می گیرد.

 

سایر کاربردهای اسید کلریدریک

اسید کلریدریک در مقیاس کوچک نیز دارای موارد مصرف متنوعی می باشد. از جمله این موارد می توان به صنعت چرم سازی ، خالص سازی نمک طعام ، نظافت ، مصارف خانگی و کابردهای ساختمانی اشاره نمود. برای تولید نفت نیز می توان با تزریق اسید کلریدریک در بستر صخره ای ، چاه های نفت ، جهت حل کردن بخش صخره ای و ایجاد منافذ بزرگ استفاده نمود. که به فرآیند اسید زنی چاه نفت معروف است.

همچنین از اسید کلریدریک برای حل کردن کربنات کلسیم تحت عنوان رسوب زدایی برای از بین بردن رسوب کتری ها و پاک کردن ملات های آجرکاری استفاده می گردد. در صنایع غذایی نیز از این ماده استفاده می شود. که تولید افزودنی های غذایی مانند آسپارتام ، فروکتوز و اسید سیتریک از جمله این موارد می باشند.

 

 

خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری شکل سه

خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری شکل سه

 

 

اطلاعات ایمنی و حفاظتی ( MSDS ) مورد نیاز برای خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری

هشدارهای حفاظتی

تماس چشمی

در خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری می بایست در نظر داشت که ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺧﻮﺭﻧﺪﻩ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ

ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻮﺯﺵ ﻭ ﺧﻮﺭﻧﺪﮔﻲ ﭼﺸﻢ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺩ ﺷﺪﻳﺪ ﺳﺒﺐ ﺍﺯ ﺗﺨﺮﻳﺐ ﺑﺎﻓﺖ ﻏﺸﺎﻳﻲ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

آﻣﺎﺱ ﭼﺸﻤﻲ ﺣﺎﺻﻞ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﺱ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻗﺮﻣﺰ ﺷﺪﻥ ، ﺁﺏ ﺍﻓﺘﺎﺩﻥ ﻭﺧﺎﺭﺵ ﭼﺸﻤﻲ  ﻧﻤﺎﻳﺎﻥ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

تماس پوستی

ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻮﺯﺵ ، ﺳﻮﺭﺍﺥ ﺷﺪﻥ ﻭﺧﻮﺭﻧﺪﮔﻲ ﺷﺪﻳﺪ ﻭ ﺳﻮﺧﺘﻦ ﭘﻮﺳﺖ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﺗﻤﺎﺱ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

ﺍﻟﺘﻬﺎﺑﺎﺕ ﭘﻮﺳﺘﻲ ﺣﺎﺻﻞ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﺱ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻗﺮﻣﺰ ﺷﺪﻥ ، ﭘﻮﺳﺘﻪ ﭘﻮﺳﺘﻪ ﺷﺪﻥ ، ﺗﺎﻭﻝ ﺯﺩﻥ ﻭﺧﺎﺭﺵ ﭘﻮﺳﺘﻲ ﻧﻤﺎﻳﺎﻥ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

در خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری باید دقت نمود که ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻛﺎﺭ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﻜﺶ ﻭ ﻟﺒﺎﺱ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﻮﺩ

بلعیدن و خوردن

ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻮﺯﺵ ﺩﻫﺎﻥ ﻭ ﮔﻠﻮ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﺎﻓﺖ ﺩﻫﺎﻥ ﻭ ﻟﺐ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

باعث ﺁﺷﻮﺏ ﻣﻌﺪﻩ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

تنفس

ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻮﺯﺵ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺗﻨﻔﺴﻲ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﺎﻓﺖ ﻣﺠﺮﺍﻱ ﺗﻨﻔﺴﻲ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺷﺪﻳﺪ ﺍﺳﺘﻨﺸﺎﻕ ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺩﻩ ، ﺑﺎﻋﺚ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺳﺮﻓﻪ ،ﺧﻔﮕﻲ ﻭ ﺑﻨﺪ ﺁﻣﺪﻥ ﺗﻨﻔﺲ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

 

کمک های اولیه و اقدامات درمانی

در صورت تماس با چشم

ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﻟﻨﺰ ﺗﻤﺎﺳﻲ ﺭﺍ ﺧﺎﺭﺝ ﻛﻨﻴﺪ

در خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری باید در نظر داشت که ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﻤﺎﺱ این ماده با چشم ﻓﻮﺭﺍ ﺑﺎ ﺁﺏ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﭼﺸﻤ ﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺣﺪ ﺍﻗﻞ 15 ﺩﻗﻴﻘﻪ ﺑﺸﻮﻳﻴﺪ

ﭘﻠﻜﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﺑﺎﺯ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻳﺪ

ﺑﺮﺍﻱ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﺍﺯ ﺁﺏ ﺳﺮﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤایید

ﻓﻮﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻧﻤﺎیید

در صورت تماس با پوست

ﺍﮔﺮ ﻟﺒﺎﺱ ﺑﺎ اسید کلریدریک ﺁﻟﻮﺩﻩ ﮔﺮﺩﻳﺪ ﻓﻮﺭﺍ ﻛﻠﻴﻪ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﻱ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﺭﺍ ﺍﺯﺗﻤﺎﺱ ﺑﺎ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺪﻥ ﺧﺎﺭﺝ نمایید

منطق آلوده را ﺑﺎ ﺁﺏ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﺩﺍﺩﻩ ﺗﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﭘﻮﺳﺖ ﺣﺬﻑ ﮔﺮﺩﺩ

ﺍﺯ ﻧﺮﻡ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮔﺮﺩﺩ

ﺍﮔﺮ ﻗﺴﻤﺖ ﺁﺳﻴﺐ ﺩﻳﺪﻩ ﭘﻮﺳﺖ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻩ ﺳﻄﺢ ﭘﻮﺳﺖ ﺭﺍ  ﺑﺎ ﭘﻤﺎﺩ ﺿﺪ ﺑﺎﻛﺘﺮﻱ ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﻓﻮﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﺷﻮﺩ

ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﺠﺪﺩ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎ ، ﺁﻧﻬﺎ  ﺭﺍ  ﺑﺎﻳﺴﺘﻲ ﻛﺎﻣﻼ بشویید

در صورت بلعیدن و خوردن

ﻣﺼﺪﻭﻡ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻔﺮﺍﻍ ﻧﻜﻨﻴﺪ

ﺩﻫﺎﻥ ﻭ ﻟﺒﻬﺎﻱ ﻣﺼﺪﻭﻡ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺗﺎﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﺑﺎﻓﺖ ﺻﺪﻣﻪ ﺩﻳﺪﻩ ، مسمومیت با این ماده مشخصص گردد  ﻓﻮﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﮔﺮﺩﺩ

در صورت تنفس

در خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری می بایست توجه نمود که ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﺍﺳﺘﻨﺸﺎﻕ ﺷود ﻓﻮﺭﺍ ﻣﺼﺪﻭﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻮﺍﻱ ﺁﺯﺍﺩ ﻭ ﺗﺎﺯﻩ ﻣﻨﺘﻘﻞ نمایید

ﻣﺼﺪﻭﻡ ﺭﺍ ﺁﺭﺍﻡ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﻱ ﺗﻨﮓ ﻣﺼﺪﻭﻡ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻳﻘﻪ ﻭ ﻛﻤﺮﺑﻨﺪ ﻭ ﻛﺮﺍﻭﺍﺕ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻧﻤایید

ﺍﮔﺮ مصدوم ﺗﻨﻔﺲ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺗﻨﻔﺲ ﻣﺼﻨﻮﻋﻲ ﺑﺪﻫﻴﺪ

ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩﻱ ﻛﻪ ﻣﺎﺩﻩ ﺍﺳﺘﻨﺸﺎﻕ ﺷﺪﻩ ﺳﻤﻲ ﻭﻳﺎ ﺧﻮﺭﻧﺪﻩ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﻓﺮﺩﻱ ﻛﻪ ﺗﻨﻔﺲ ﻣﺼﻨﻮﻋﻲ دهان به دهان ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﺧﻄﺮناک می باشد

ﺍﮔﺮ فرد مصدوم در تنفس دچار مشکل است ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﻛﺴﻴﮋﻥ ﺑﺪﻫﻴﺪ

ﻭ ﻓﻮﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی مراجعه نمایید

 

احتیاط های محیطی

حفاظت محیط

در خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری باید دقت نمود تا ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ و نشت این محصول ﺑﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﻣﺤﻠﻲ ﻭ ﺁﺑﺮﺍﻫﻪ ﻫﺎ در محیط پیرامون جلوگیری ﮔﺮﺩﺩ

نظافت محیط آلوده

در صورت ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﺟﺰئی ﻣﺤﻴﻂ ﺑﺎ ﻣﺎﺩﻩ ، محل مورد نظر را ﺑﺎ ﺁﺏ ﺭﻗﻴﻖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﻳﺎ ﺑﺎ ﻳﻚ ﻣﺎﺩﻩ ﺟﺎﺫﺏ ﺑﻲ ﺍﺛﺮ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺧﺎﻙ ﺧﺸﻚ ﻭ ﺷﻦ ،  ﻣﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻇﺮﻑ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺣﺬﻑ ﺿﺎﻳﻌﺎﺕ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﻱ ﻧﻤﺎیید

ﺟﻬﺖ ﭘﺎﻙ ﺳﺎﺯﻱ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﺍﺯ ﻣﺤﻠﻮﻝ ﺭﻗﻴﻖ ﻛﺮﺑﻨﺎﺕ ﺳﺪﻳﻢ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﻳﺪ

در صورتﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﻭﺳﻴﻊ ﻣﺤﻴﻂ ﺑﺎ ﻣﺎﺩﻩ ﺁﻟﻮﺩﻩ ، ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﻣﺤﻠﻲ ﻭ ﺁﺑﺮﺍﻫﻪ ﻫﺎ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ ﻧﻤﻮﺩﻩ ، ﻭ ﺑﺎ ﻳﻚ ﻣﺎﺩﻩ ﺟﺎﺫﺏ ﺑﻲ ﺍﺛﺮ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺧﺎﻙ ﺧﺸﻚ ﻭ ﺷﻦ،  ﻣﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻇﺮﻑ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺣﺬﻑ ﺿﺎﻳﻌﺎﺕ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﻱ ﻧﻤﺎیید

ﻫﺮﮔﺰ ﺁﺏ را  ﻭﺍﺭﺩ ﻇﺮﻑ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﻱ ﺿﺎﻳﻌﺎﺕ ﻧﻨﻤﺎیید

ﺑﺎ ﺍﺳﭙﺮﻱ ﺁﺏ ﺍﺯ ﭘﺮﺍﻛﻨﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺑﺨﺎﺭﺍﺕ ﺍﺳﻴﺪ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ نمایید

ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﻴﻜﻪ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﺎﻣﻞ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻣﺤﻴﻂ ﺭﺍ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻤﻴﺰ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺍﻓﺮﺍﺩﺁﻣﻮﺯﺵ ﺩﻳﺪﻩ ﻭ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺍﻳﻤﻨﻲ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﻳﺪ

 

 

اقدامات در شرایط اضطرای ناشی از بروز حادثه

احتیاطات شخصی ، تجهیزات حفاظتی و فرآیندهای اضطراری

مکان مورد نظر را تخلیه کنید

فقط پرسنل آموزش دیده با تجهیزات

حفاظتی کامل در عملیات پاک سازی بایستی دخیل شوند

در بالادست نشتی یا پاشش قرار بگیرید

مکان دارای نشتی یا پاشش را هوادهی کنید

از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده نمائید

اقدامات زیستی محیطی

از ورود مواد به خاک ، خاکریز ، فاضلاب ، آبراه ها و یا آب های زمینی جلوگیری کنید

مواد و روش ها برای مهار و پاک سازی

درصورت امکان مواد نشت یافته را جمع کنید

مواد پاشیده شده کم را با آب رقیق کنید

در صورت زیادب ودن مواد پاشیده شده ، برای نگه داشت پاشش ، ناحیه را محصور کنید

در ظروف برچسب دار مشخص و مناسب جمع آوری کنید

شروع به خنثی سازی با افزودن مواد مانند سنگ آهک ، آهک و کربنات سدیم نمایید

انبار و جابجایی

موارد احتیاطی برای جابجائی ایمن

با چشم ، پوست یا لباس تماس نداشته باشد

بلعیده نشده و بخارات را تنفس ننمایید

در خرید اسید کلریدریک با بشکه 220 لیتری می بایست پس از جابجایی با آب زیاد دست ها را شستشو نمائید

ظرف را دربسته نگهدارید

با تهویه کافی استفاده نمائید

شرایط برای انبار کردن ایمن

ظروف را دربسته نگهدارید

در ظروف از جنس پلی اتیلن ، لاستیک طبیعی نگهداری نکنید

از مواد ناسازگار دور نگه دارید

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/

 

نظرات شما
حسین نژاد  در تاریخ 5 جولای, 2024

سلام
می خواستم بدونم به شهرهای مختلف هم ارسال دارید و اینکه کم ترین مقدار ممکن برای خرید چقدر هست؟؟؟؟

iranhcl  در تاریخ 5 جولای, 2024

سلام و وقت بخیر بله این شرکت به تمامی شهرهای ایران ارسال داره و کمترین مقدار سفارش هم حداقل یک بشکه می باشد ضمنا جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید

حجت وند  در تاریخ 2 آگوست, 2024

کلریدریک رو داخل بشکه با نیسان هم می فرستین؟؟؟

iranhcl  در تاریخ 2 آگوست, 2024

سلام و وقت بخیر
بله جهت رفاه حال مشتریان امکانپذیر می باشد

reza  در تاریخ 16 سپتامبر, 2024

سلام حداقل سفارش با بشکه چقدر هست؟

iranhcl  در تاریخ 16 سپتامبر, 2024

سلام و درود
برای حداقل سفارش محدودیتی نیست ضمنا می توانید با واحد فروش تماس بگیرید

ثبت نظر