خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری

مقدمه

شرکت کلریدریک ایران یک از مجموعه های بزرگ تامین کننده اسید کلریدریک ، به منظور خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری برای مصرف کنندگان و خریداران در سطح کشور می باشد. شرکت کلریدریک ایران ، با دارا بودن سه دهه تجربه در زمینه فروش اسید کلریدریک ، یکی از تامین کنندگان برتر این محصول در کل کشور می باشد.

و نیاز اکثر کارخانجات ، تولیدی های بزرگ و کوچک و صنایع محتلف را تامین می نماید. این شرکت با دارا بودن مدیریت و پرسنلی مجرب و با تلاش شبانه روزی آنان توانایی تامین و عرضه اسید کلریدریک با نازلترین قیمت موجود در بازار را کسب نموده است.

این مجموعه با فراهم نمودن امکانات لجستیکی گسترده و ایجاد شعب متعدد در اقصی نقاط کشور ، این محصول را در سریعترین و کوتاهترین زمان ممکن برای مشتریان خود ارسال می نماید. همچنین شعب تهران و تبریز شرکت کلریدرک ایران ، این محصول را در بسته بندی های متنوع به صورت فله و خرده عرضه می نمایند.

تمامی خریداران و مصرف کنندگان می توانند جهت خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری به صورت عمده با حواله و خرده در بسته بندی های مختلف  از این شرکت اقدام نمایند. خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری با نازلترین و به روزترین قیمت موجود در بازار به صورت عمده و خرده و با قابلیت ارسال به سراسر کشور از مزایای خرید از شرکت کلریدریک ایران می باشد.

شرکت کلریدریک ایران نام و برندی آشنا در عرضه و تامین اسید کلریدریک در سطح ایران بوده. و با سابقه ای طولانی در این زمینه ، تامین کننده شاخص مواد اولیه صنایع و کارخانجات مصرف کننده اسید کلریدریک می باشد. شما خریداران و مصرف کنندگان می توانید جهت خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری و کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در قسمت فروش در ارتباط باشید.

 

خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری شکل دو

خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری شکل دو

 

خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری و آشنایی با تاریخچه آن

در ادامه مبحث خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری می خواهیم اندکی با تاریخچه اسید کلریدریک آشنایی پیدا کنیم. نخستین بار در قرن 13 میلادی ، اسید کلریدریک درون ترکیبی از اسید نیتریک و هیدروکلریک اسید که با نام تیزاب سلطانی شناخته می شود. توسط مورد سئودو گبر شیمیدان اروپایی مورد بررسی قرار گرفت. ولی دیگر منابع بر این باور هستند.

که اولین بررسی ها در مورد اسید کلریدریک  در نوشته های یافت شده از امپراتوری روم شرقی در اواخر قرن سیزدهم صورت گرفته است. اسید کلریدریک به شکل آزاد ، اولین بار و به صورتی رسمی در قرن 16 میلادی توسط آندریاس لباویوس معرفی شده است. که طی گرم شدن نمک در بوته چینی خاک رس تهیه شده بود. سایر محققین بیان می نمایند.

که اسید کلریدریک خالص ، نخستین بار توسط دانشمندی آلمانی به نام کاهن بندیکتی در قرن 15 میلادی از حرارت دیدن سدیم کلرید و آهن (II) سولفات کشف شده است. و دیگر محققین بر این اعتقاد هستند که هیچ مدرک مشخصی مبنی بر کشف شدن اسید کلریدریک تا اوخر قرن 16 میلادی وجود ندارد. در طی قرن 17 میلادی یک دانشمند هلندی – آلمانی به نام ژوهان رودولف گلابر طی واکنش مانهایم جهت تهیه سولفات سدیم از نمک کلرید سدیم و اسید سولفوریک استفاده نمود.

که در نتیجه آن ، گاز هیدروژن کلرید آزاد شد. در ادامه جوزف پریستلی شیمیدان انگلیسی ، توانست هیدروژن کلرید خالص را تهیه نماید. و در سال 1808 میلادی همفری دیوی ثابت نمود که این ترکیب شیمیایی شامل هیدروژن و کلر می باشد. با وقوع انقلاب صنعتی اروپا و افزایش تقاضا برای مواد شیمیایی قلیایی ، فرآیند جدیدی توسط لبلانک دانشمند فرانسوی ابداع شد.

که به فرآیند لبلانک معروف است. و هدف از آن تولید گسترده و ارزان ، بی کربنات سدیم ( جوش شیرین ) می باشد. طی این فرآیند سنگ آهک و ذغال سنگ ضمن آزاد نمودن گاز هیدروژن کلرید به عنوان فرآورده جانبی به بی کربنات سدیم تبدیل می شوند.

 

خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری و معرفی اجمالی آن

در این بخش از مطلب خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری می خواهیم به معرفی مختصر آن بپردازیم. اسید کلریدریک که نام دیگر آن هیدروکلریک اسید می باشد. محلولی شفاف با گستره رنگ سفید تا زرد به همراه بویی تند و زننده می باشد. همچنین اسید کلریدریک محلولی از هیدروژن کلرید درون آب می باشد.

این ماده شیمیایی دارای فرمول شیمیایی HCl بوده و یک نوع اسید معدنی قوی با خاصیت خورندگی زیاد است. که دارای کاربردها و مصارف صنعتی و خانگی متنوعی می باشد. این ترکیب شیمیایی در حالت طبیعی درون اسید معده نیز وجود دارد. و PH آن نیز بین اعداد 0 تا 2 متغیر می باشد.

اسید کلریدریک از دیرباز با نام هایی از قبیل موریالتیک اسید ، جوهرنمک و اسیدم سالیس شناخته می شده است. و با روش های قدیمی از ترکیب نمک طعام و اسید سولفوریک بدست می آمده است. اسید کلریدریک به حالت آزاد ، برای نخستین بار توسط آنیدریاس لیباویوس به شکل رسمی معرفی شد. بعدها نیز شیمیدان هایی همانند ژوهان رودولف ، جوزف پریستلی و همفری دیوی در تحقیقات علمی خود از آن استفاده نمودند.

با آغاز انقلاب صنعتی اروپا ، اسید کلریدریک به شکل گسترده ای تولید شد. و در اغلب صنایع شیمیایی در نقش یک واکنش گر خاص مورد استفاده قرار گرفت. از جمله این موارد می توان به تولید وینیل کلرید جهت ساخت پلاستیک PVC  و MDI و TDI برای تولید پلی اورتان اشاره نمود. علاوه بر مصارف صنعتی در مقیاس وسیع ، اسید کلریدریک کاربردهای خرد بسیاری نیز دارد. لذا خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری از این لحاظ حائز اهمیت می باشد.

که جداسازی طلا و فلزات گرانبها ، رسوب زدایی ، ساخت مواد شوینده و بهداشتی ، چرم سازی ، تنها چند مورد از آن می باشند. در حال حاضر تولید سالیانه این اسید ، مقداری در حدود 20 میلیون  تن در سال می باشد. که میزان تولید آن در کشور ما نیز با توجه به مصارف بسیار آن ، مقدار قابل ملاحظه ای می باشد. این مسائل خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری را به یک شاخص مهم اقتصادی تبدیل نموده است.

 

خواص فیزیکی و شیمیایی اسید کلریدریک

در این بخش از مطالب خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری می خواهیم به بررسی خواص فیزیکی و شیمیایی این محصول بپردازیم. زیرا آشنایی با خواص و ویژگی های یک ماده شیمیایی ، تاثیر بسزایی در بالا بردن آگاهی مصرف کنندگان و آشنایی با موارد ایمنی در خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری دارد.

علاوه بر این ، افزایش اطلاعات مورد نیاز راجع به محصول مورد نظر ، باعث افزایش بهره وری و بازده خطوط تولید و کاهش ضایعات می گردد. با توجه به اینکه اسید کلریدریک ماده ای شیمیایی می باشد. که کاربردهای فراوانی دارد. و از آن در موارد مختلفی استفاده می شود.

لذا تمامی مصرف کنندگان این محصول می بایست قبل از خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری با اطلاعات شیمیایی و فیزیکی این محصول آشنایی پیدا نمایند. تا در حین کار با این ماده شیمیایی ، از حداکثر ایمنی برخوردار باشند. در جدول زیر برخی ویژگی های فیزیکی و شیمیایی مرتبط با خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری آورده شده است.

 

عنوان یا مقدار ویژگی
HCL فرمول شیمیایی
جوهر نمک ، هیدروژن کلراید سایر نام ها
مایع شکل ظاهری
تند و زننده بو
متغیر از سفید تا زرد کم رنگ رنگ
0 تا 2 PH
46.2 0PCP (31.24% hcl in water) دمای ذوب
83 0PCP @760mm Hg(for 31% hcl in water) دمای جوش
قابل حل در آب سرد و گرم انحلال پذیری در آب
ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺍﻧﺤﻼﻝ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺎﻻﻳﻰ ﺩﺭ ﺍﻟﻜﻠﻬﺎ ﺩﺍﺭﺩ.

ﺩﺭ ﺩﻱ ﺍﺗﻴﻞ ﺍﺗﺮ ﺣﻞ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

انحلال پذیری در حلال های آلی
1.18g/cm3 چگالی
جزو اسید های غیر آلی خانواده شیمیایی

 

 

 

خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری و آنالیز شیمیایی مربوط به آن

حال قصد داریم به خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری و بررسی آنالیز شیمیایی مربوط به آن بپردازیم. آگاهی از اطلاعات شیمیایی و بررسی دقیق آنالیز شیمیایی مربوط به یک محصول شیمیایی یکی از اولویت های اصلی در فرآیند خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری و مصرف آن می باشد. زیرا متخصصین با استفاده از این اطلاعات ، هم نحوه ترکیب مواد اولیه و هم مقادیر آن ها را تعیین می نمایند.

با مشخص شدن میزان مواد اولیه و چگونگی ترکیب آن ها با هم ، کارشناسان تولید ، به حداکثر میزان تولید و بازدهی دست می یابند. همچنین اطلاعات مربوط به آنالیز شیمیایی ، در کیفیت محصول تولید شده تاثیر گذار خواهد بود. و کمک شایانی به کارشناسان در فرآیند تولید خواهد نمود. در جدول زیر آنالیز شیمیایی مربوط به خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری اورده شده است.

 

ردیف مشخصات فیزیکی و

شیمیایی

محدوده محصول

تولیدی شرکت

محدوده

استاندارد

نوع استاندارد

پایه

1 غلظت ، بر حسب HCL

درصد جرمی

31-33 Min 30 ISIRI 209
2 چگالی ، گرم بر میلی متر Min 1.15 Min 1.15 ISIRI 209
3 سولفات بر حسب قسمت در میلیون Max 50 Max 100 ISIRI 209
4 فلزات سنگین (Pb) ،

بر حسب قسمت در میلیون

Max 2 Max 2 ISIRI 209
5 کلر و بروم آزاد (Cl) ،

بر حسب قسمت در میلیون

Max 18

 

Max 20 ISIRI 209
6 آهن Max 0.5 Max 5 ISIRI 209
7 سولفیت Max 50 Max 50 ISIRI 209
8 آرسنیک Max 1 Max 1 ISIRI 209
9 جیوه Max 0.25 Max 1 ISIRI 209
10 مس Max 0.9 Max 1 ISIRI 209
11 سرب Max 1 Max 1 ISIRI 209
12 ظاهری OK بی رنگ، شفاف، فاقد

رسوب و ذرات معلق

ISIRI 209

 

 

کاربردهای اسید کلریدریک

جداسازی طلا و فلزات گرانبها

اسید کلریدریک ترکیبی شیمیایی می باشد. که از زمان های قدیم ، بشر با ویژگی های آن آشنا بوده و از آن در فرآیند جداسازی طلا و سایر فلزات گرانبها استفاده می نموده است. اسید کلریدریک در ترکیب با اسید نیتریک با نسبت 1 به 3 محلولی به نام تیزاب سلطانی تشکیل می دهد.

که با توجه به خاصیت خورندگی اسید کلریدریک و اسید نیتریک ، فلزات مزاحم درون این محلول حل می شوند. و یکی از موارد مهم در خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری می باشند.

و پس از انجام سایر مراحل مربوطه و تغلیظ سازی ، طلا و فلزات گرانبها به طور خالص بدست می آیند. با توجه به این خاصیت مهم اسید کلریدریک ، بخش عمده ای از خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری جهت مصارف مربوطه صورت می گیرد.

صنعت آبکاری و فولاد

از دیگر کاربردهای حائز اهمیت و تاثیر گذار در خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری ، استفاده از آن در صنعت آبکاری و فولاد برای فرآیند اسید شویی فولاد می باشد. تا اکسید آهن را از رون آهن آلات و فولاد قبل از ورودشان به مراحل بعدی آبکاری و فلزکاری ، همانند گالوانی کردن ، نورد و اکستروژن و سایر فرآیندهای مرتبط پاکسازی نماید.

اسید کلریدریک با غلظت حدود 18% یکی از رایج ترین مواد برای اسید شویی فولاد های کربنی می باشد. اسید کلریدریک کاربردهای فراوانی در محلول های کلرید آهن  (II)دارد. ولی مقادیر بسیار زیاد فلزات سنگین درون مایع اسید شویی این فرآیند را با مشکل روبرو می نماید.

بخش اسید شویی فولاد ، فرآیندهای بازسازی اسید کلریردیک را به طور شگرفی ، مورد پیشرفت قرار داده است. به عنوان مثال فرآیند بازسازی اسید کلریدریک بستر سیال که روند بازیافت اسید کلریدریک را از محلول اسید شویی امکان پذیر می نماید. با توجه به موارد فوق صنعت آبکاری و فولاد از بزرگترین مشتریان شرکت کلریدریک ایران جهت خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری می باشند.

تولید مواد شوینده و بهداشتی

یک از کابردهای مهم و گسترده که می بایست در خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری در نظر گرفته شود. استفاده از آن در تولید مواد شوینده و بهداشتی می باشد. تولید جرم گیر و مواد رسوب زدا یکی از معروفترین و رایج ترین موارد مصرف این اسید در صنعت تولید مواد شوینده و بهداشتی می باشد.

همچنین این ترکیب شیمیایی در ساخت برخی مواد دیگر از محصولات بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری توسط تولید کننده های مواد شوینده به همین منظور صورت می گیرد.

تولید ترکیبات غیر آلی

با توجه به ویژگی های شیمیایی اسید کلریدریک ، محصولات متنوعی با استفاده از آن طی واکنش های اسید و باز که منجر به ایجاد ترکیبات غیر آلی می گردند تولید می شوند. از جمله این مواد می توان به پلی آلومینیوم کلراید و کلرید آهن (III) اشاره نمود.

که به عنوان مواد لخته ساز و انعقاد کننده در فرآیند تصفیه آب و فاضلاب ، تولید آب آشامیدنی و صنعت کاغذ کاربرد دارند. بیشترین میزان خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری نیز برای همین مصارف می باشد.

سایر ترکیبات معدنی که توسط اسید کلریدریک تولید می شوند. شامل کلسیم کلراید ، کلراید نیکل (II)برای مصرف در آبکاری الکتریکی ، تولید باتری و تولید کلرید روی برای فرآیند گالوانی کردن می شود. از این رو خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری توسط کارخانجات تولید کننده مواد شیمیایی برای تولید ترکیبات ذکر شده صورت می گیرد.

سایر کاربردها

در این بخش از مطالب خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری می خواهیم به بررسی سایر کاربردهاب این ماده بپردازیم. اسید کلریدریک در مقیاس کوچک نیز دارای موارد مصرف متنوعی می باشد. از جمله این موارد می توان به صنعت چرم سازی ، خالص سازی نمک طعام ، نظافت ، مصارف خانگی و کابردهای ساختمانی اشاره نمود.

برای تولید نفت نیز می توان با تزریق اسید کلریدریک در بستر صخره ای ، چاه های نفت ، جهت حل کردن بخش صخره ای و ایجاد منافذ بزرگ استفاده نمود. که به فرآیند اسید زنی چاه نفت معروف است. همچنین از اسید کلریدریک برای حل کردن کربنات کلسیم تحت عنوان رسوب زدایی برای از بین بردن رسوب کتری ها و پاک کردن ملات های آجرکاری استفاده می گردد.

در صنایع غذایی نیز از این ماده استفاده می شود. که تولید افزودنی های غذایی مانند آسپارتام ، فروکتوز ، اسید سیتریک از جمله این موارد می باشند. همین کاربردها بخش عمده ای از خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری را به خود اختصاص داده اند.

 

 

خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری شکل سه

خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری شکل سه

 

اطلاعات ایمنی و حفاظتی ( MSDS ) مربوط به خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری

هشدارهای حفاظتی

تماس چشمی

در خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری  باید توجه نمود که ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺧﻮﺭﻧﺪﻩ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ

ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻮﺯﺵ ﻭ ﺧﻮﺭﻧﺪﮔﻲ ﭼﺸﻢ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺩ ﺷﺪﻳﺪ ﺳﺒﺐ ﺍﺯ ﺗﺨﺮﻳﺐ ﺑﺎﻓﺖ ﻏﺸﺎﻳﻲ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

آﻣﺎﺱ ﭼﺸﻤﻲ ﺣﺎﺻﻞ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﺱ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻗﺮﻣﺰ ﺷﺪﻥ ، ﺁﺏ ﺍﻓﺘﺎﺩﻥ ﻭﺧﺎﺭﺵ ﭼﺸﻤﻲ  ﻧﻤﺎﻳﺎﻥ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

تماس پوستی

ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻮﺯﺵ ، ﺳﻮﺭﺍﺥ ﺷﺪﻥ ﻭﺧﻮﺭﻧﺪﮔﻲ ﺷﺪﻳﺪ ﻭ ﺳﻮﺧﺘﻦ ﭘﻮﺳﺖ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﺗﻤﺎﺱ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

ﺍﻟﺘﻬﺎﺑﺎﺕ ﭘﻮﺳﺘﻲ ﺣﺎﺻﻞ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﺱ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻗﺮﻣﺰ ﺷﺪﻥ ، ﭘﻮﺳﺘﻪ ﭘﻮﺳﺘﻪ ﺷﺪﻥ ، ﺗﺎﻭﻝ ﺯﺩﻥ ﻭﺧﺎﺭﺵ ﭘﻮﺳﺘﻲ ﻧﻤﺎﻳﺎﻥ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

در هنگام خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری وکار با آن حتما ﺍﺯ ﺩﺳﺘﻜﺶ ﻭ ﻟﺒﺎﺱ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﻮﺩ

بلعیدن و خوردن

در خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری باید در نظر داشت که این محصول ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻮﺯﺵ ﺩﻫﺎﻥ ﻭ ﮔﻠﻮ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﺎﻓﺖ ﺩﻫﺎﻥ ﻭ ﻟﺐ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

باعث ﺁﺷﻮﺏ ﻣﻌﺪﻩ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

تنفس

در هنگام خرید اسید کلریدریک با گالن 20 لیتری  می بایست توجه نمود که این ماده ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻮﺯﺵ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺗﻨﻔﺴﻲ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﺎﻓﺖ ﻣﺠﺮﺍﻱ ﺗﻨﻔﺴﻲ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺷﺪﻳﺪ ﺍﺳﺘﻨﺸﺎﻕ ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺩﻩ ، ﺑﺎﻋﺚ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺳﺮﻓﻪ ،ﺧﻔﮕﻲ ﻭ ﺑﻨﺪ ﺁﻣﺪﻥ ﺗﻨﻔﺲ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

 

کمک های اولیه و اقدامات درمانی

در صورت تماس با چشم

ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﻟﻨﺰ ﺗﻤﺎﺳﻲ ﺭﺍ ﺧﺎﺭﺝ ﻛﻨﻴﺪ

ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﻤﺎﺱ ﻓﻮﺭﺍ ﺑﺎ ﺁﺏ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﭼﺸﻤﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺣﺪ ﺍﻗﻞ 15 ﺩﻗﻴﻘﻪ ﺑﺸﻮﻳﻴﺪ

ﭘﻠﻜﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﺑﺎﺯ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻳﺪ

ﺑﺮﺍﻱ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﺍﺯ ﺁﺏ ﺳﺮﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤایید

ﻓﻮﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻧﻤﺎیید

در صورت تماس با پوست

ﺍﮔﺮ ﻟﺒﺎﺱ ﺑﺎ اسید کلریدریک ﺁﻟﻮﺩﻩ ﮔﺮﺩﻳﺪ ﻓﻮﺭﺍ ﻛﻠﻴﻪ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﻱ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﺭﺍ ﺍﺯﺗﻤﺎﺱ ﺑﺎ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺪﻥ ﺧﺎﺭﺝ نمایید

منطق آلوده را ﺑﺎ ﺁﺏ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﺩﺍﺩﻩ ﺗﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﭘﻮﺳﺖ ﺣﺬﻑ ﮔﺮﺩﺩ

ﺍﺯ ﻧﺮﻡ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮔﺮﺩﺩ

ﺍﮔﺮ ﻗﺴﻤﺖ ﺁﺳﻴﺐ ﺩﻳﺪﻩ ﭘﻮﺳﺖ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻩ ﺳﻄﺢ ﭘﻮﺳﺖ ﺭﺍ  ﺑﺎ ﭘﻤﺎﺩ ﺿﺪ ﺑﺎﻛﺘﺮﻱ ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﻴﺪ

ﻭﻓﻮﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﺷﻮﺩ

ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﺠﺪﺩ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎ ، ﺁﻧﻬﺎ  ﺭﺍ  ﺑﺎﻳﺴﺘﻲ ﻛﺎﻣﻼ بشویید

در صورت بلعیدن و خوردن

ﻣﺼﺪﻭﻡ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻔﺮﺍﻍ ﻧﻜﻨﻴﺪ

ﺩﻫﺎﻥ ﻭ ﻟﺒﻬﺎﻱ ﻣﺼﺪﻭﻡ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺗﺎﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﺑﺎﻓﺖ ﺻﺪﻣﻪ ﺩﻳﺪﻩ ، مسمومیت با این ماده مشخصص گردد  ﻓﻮﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﮔﺮﺩﺩ

در صورت تنفس

ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﺍﺳﺘﻨﺸﺎﻕ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻓﻮﺭﺍ ﻣﺼﺪﻭﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻮﺍﻱ ﺁﺯﺍﺩ ﻭ ﺗﺎﺯﻩ ﻣﻨﺘﻘﻞ نمایید

ﻣﺼﺪﻭﻡ ﺭﺍ ﺁﺭﺍﻡ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﻱ ﺗﻨﮓ ﻣﺼﺪﻭﻡ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻳﻘﻪ ﻭ ﻛﻤﺮﺑﻨﺪ ﻭ ﻛﺮﺍﻭﺍﺕ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻧﻤایید

ﺍﮔﺮ مصدوم ﺗﻨﻔﺲ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺗﻨﻔﺲ ﻣﺼﻨﻮﻋﻲ ﺑﺪﻫﻴﺪ

ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩﻱ ﻛﻪ ﻣﺎﺩﻩ ﺍﺳﺘﻨﺸﺎﻕ ﺷﺪﻩ ﺳﻤﻲ ﻭﻳﺎ ﺧﻮﺭﻧﺪﻩ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﻓﺮﺩﻱ ﻛﻪ ﺗﻨﻔﺲ ﻣﺼﻨﻮﻋﻲ دهان به دهان ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﺧﻄﺮناک می باشد

ﺍﮔﺮ فرد مصدوم در تنفس دچار مشکل است ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﻛﺴﻴﮋﻥ ﺑﺪﻫﻴﺪ

ﻭ ﻓﻮﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی مراجعه نمایید

 

احتیاط های محیطی

حفاظت محیط

ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ و نشت این محصول ﺑﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﻣﺤﻠﻲ ﻭ ﺁﺑﺮﺍﻫﻪ ﻫﺎ در محیط پیرامون جلوگیری ﮔﺮﺩﺩ

نظافت محیط آلوده

در صورت ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﺟﺰئی ﻣﺤﻴﻂ ﺑﺎ ﻣﺎﺩﻩ ، محل مورد نظر را ﺑﺎ ﺁﺏ ﺭﻗﻴﻖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﻳﺎ ﺑﺎ ﻳﻚ ﻣﺎﺩﻩ ﺟﺎﺫﺏ ﺑﻲ ﺍﺛﺮ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺧﺎﻙ ﺧﺸﻚ ﻭ ﺷﻦ ،  ﻣﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻇﺮﻑ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺣﺬﻑ ﺿﺎﻳﻌﺎﺕ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﻱ ﻧﻤﺎیید

ﺟﻬﺖ ﭘﺎﻙ ﺳﺎﺯﻱ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﺍﺯ ﻣﺤﻠﻮﻝ ﺭﻗﻴﻖ ﻛﺮﺑﻨﺎﺕ ﺳﺪﻳﻢ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﻳﺪ

در صورتﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﻭﺳﻴﻊ ﻣﺤﻴﻂ ﺑﺎ ﻣﺎﺩﻩ ﺁﻟﻮﺩﻩ ، ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﻣﺤﻠﻲ ﻭ ﺁﺑﺮﺍﻫﻪ ﻫﺎ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ ﻧﻤﻮﺩﻩ ، ﻭ ﺑﺎ ﻳﻚ ﻣﺎﺩﻩ ﺟﺎﺫﺏ ﺑﻲ ﺍﺛﺮ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺧﺎﻙ ﺧﺸﻚ ﻭ ﺷﻦ،  ﻣﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻇﺮﻑ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺣﺬﻑ ﺿﺎﻳﻌﺎﺕ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﻱ ﻧﻤﺎیید

ﻫﺮﮔﺰ ﺁﺏ را  ﻭﺍﺭﺩ ﻇﺮﻑ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﻱ ﺿﺎﻳﻌﺎﺕ ﻧﻨﻤﺎیید

ﺑﺎ ﺍﺳﭙﺮﻱ ﺁﺏ ﺍﺯ ﭘﺮﺍﻛﻨﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺑﺨﺎﺭﺍﺕ ﺍﺳﻴﺪ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ نمایید

ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﻴﻜﻪ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﺎﻣﻞ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻣﺤﻴﻂ ﺭﺍ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻤﻴﺰ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺍﻓﺮﺍﺩﺁﻣﻮﺯﺵ ﺩﻳﺪﻩ ﻭ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺍﻳﻤﻨﻲ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﻳﺪ

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/

نظرات شما
علی  در تاریخ 27 ژوئن, 2024

با سلام مطالب شما در مورد اسید کلریدریک وافعا بسیار کاربردی و مفید هستن من که خیلی ازشون استفاده کردم

iranhcl  در تاریخ 27 ژوئن, 2024

ممنون نظر لطف شما هست

حسینی  در تاریخ 2 آگوست, 2024

سلام
قیمت اسید با گالن هست یا قیمت گالن هم جدا هست؟

iranhcl  در تاریخ 2 آگوست, 2024

سلام و وقت بخیر
قیمت می تواند در دو حالت ارائه شود لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش تماس حاصل فرمایید

reza  در تاریخ 16 سپتامبر, 2024

سلام وزن هر گالن حدود چند کیلو هست؟؟

iranhcl  در تاریخ 16 سپتامبر, 2024

سلام دوست عزیز
وزن هر گالن از 20 تا 21 کیلو متغیر می باشد

ثبت نظر