فهرست مطالب

خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای

مقدمه

شرکت کلریدریک ایران یکی از نام های آشنا در بخش تامین و عرضه اسید کلریدریک در سطح کشور می باشد. این شرکت با اخذ نمایندگی از چندین تولید کننده عمده اسید کلریدریک ، یکی از بزرگترین نمایندگان فروش اسید کلریدریک 33 درصد در کل ایران می باشد. این مجموعه با دارا بودن چندین دهه تجربه در امر تامین اسید کلریدریک ، یکی از تامین کنندگان برتر صنایع ، کارخانجات و تولیدی های بزرگ و کوچک می باشد.

با توجه به فعالیت گسترده این شرکت در سطح ایران ، اغلب کارخانه و صنایع بزرگ و کوچک  ، خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای را از طریق شرکت کلریدریک ایران انجام می دهند.  این شرکت با ایجاد شعب متعدد در اکثر شهرهای بزرگ ایران ، علی الخصوص شهرهای تبریز و تهران ، اسید کلریدریک مورد نیاز مشتریان به صورت عمده و خرده جهت خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای ، تامین می نماید.

این مجموعه با در اختیار داشتن امکانات حمل و نقلی ، توانایی ارسال این محصول را به سراسر کشور در کوتاهترین زمان ممکن را دارا می باشند. و مشتریان نیز می توانند به هر میزان و مقدار دلخواه ، خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای را انجام دهند.

به علت تامین مستقیم و بی واسطه اسید کلریدریک توسط شرکت کلریدریک ایران ، خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای با نازلترین و بروزترین قیمت موجود در بازار صورت می گیرد. لذا می توانید جهت کسب اطلاع بیشتر و مشاوره های لازم و آگاهی از بروزترین قیمت اسید کلریدریک با کارشناسان بخش فروش در ارتباط باشید.

 

خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای و آشنایی اجمالی با تاریخچه آن

در این بخش از مطلب خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای می خواهیم اندکی با تاریخچخ اسید کلریدریک آشنا شویم. تیزاب سلطانی ترکیبی متشکل از اسید نیتریک و اسید کلریدریک می باشد. که نخستین بار در قرن 13 میلادی ، شیمیدانی اروپایی به نام سئودو گبر به وجود اسید کلریدریک درون آن پی برد. اما در حال حاضر سایر محققین در مورد صحت درستی این ادعا تردید دارند.

و بر این باور هستند که بررسی های اولیه در مورد اسید کلریدریک برای اولین بار در نسخه های دست نویش کشف شده از امپرانوری روم شرقی در اواخر قرن 13 میلادی صورت گرفته است. در قرن 16 میلادی شکل آزاد اسید کلریدریک که بر اثر گرم شدن کلرید سدیم در داخل بوته چینی خاک رس به دست آمده بود. توسط آندریاس لباویوس معرفی گردید. دیگر محققین در این خصوص بیان می نمایند.

که اسید کلریدریک به شکل خالص ، برای اولین بار به وسیله شیمیدانی  آلمانی با نام کاهن بندیکیتی در قرن 15 میلادی ، طی فرآیند حرارت دهی نمک طعام و آهن (II) سولفات کشف شد. هم اکنون بعضی از محققین اعتقاد دارند. که هیچ نوع مدرک و سند مشخصی در خصوص کشف اسید کلریدریک تا پایان قرن 16 میلادی در دست نیست. در قرن 17 میلادی دانشمندی هلندی – آلمانی با نام ژوهان رودولف گلابر به وسیله واکنش مانهایم برای تولید اسید کلریدریک از نمک طعام و اسید سولفوریک استفده کرد.

که بر اثر این واکنش گاز هیدروژن کلرید تولید گردید. در ادامه نیز سایر دانشمندان اقدام به تهیه و خالص سازی هیدروژن کلرید نمودند. با وقوع انقلاب صنعتی اروپا ، یک شیمیدان با نام لبلانک با ابداع فرآیند لبلان جهت تهیه بی کربنات سدیم ، توانست هیدروژن کلرید را به عنوان فرآورده جانبی تولید نماید.

خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای و آشنایی با آن

در ادامه مطلب خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای ، می خواهیم به معرفی اجمالی این محصول بپردازیم. اسید کلریدریک یک ترکیب شیمیایی با فرمول مولکولی  HCL بوده و نام  دیگر آن نیز هیدروکلریک اسید می باشد. این ماده شیمیایی با بوی تند و زننده همراه بوده که در هنگام کار با ان می بایست از ماسک مناسب استفاده نمود.

اسید کلریدریک به شکل مایعی شفاف می باشد که رنگ آن از سفید تا زرد متغیر بوده و PH  آن نیز بین 0 تا 2 می باشد. این ترکیب شیمیایی ، محلولی تشکیل یافته از آب و هیدروژن کلرید می باشد. که یک نوع اسید معدنی قوی با خاصیت خورندگی بالا است. این محصول بخاطر ویژگی های شیمیایی که دارد. در بخش صنعتی و خانگی دارای کاربردهای متنوع وگسترده ای می باشد.

اسید کلریدریک در حالت طبیعی درون اسید معده به وفور وجود دارد. که برای عملکرد دستگاه گوارشی بسیار حائز اهمیت می باشد. از دیگر نام های قدیمی اسید کلریدریک می توان به اسیدم سالیس ، جوهر نمک و موریالتیک اسید اشاره نمود.در گذشته برای تولید اسید کلریدریک از ترکیب کلرید سدیم و ویتریول استفاده می کردند. برای نخستین بار اسدی کلریدریک به شکل آزاد توسط آنیدریاس لیباویوس معرفی شد.

و باعث شد تا سایر شیمیدان ها از قبیل پریستلی ، همفری دیوی و ژوهان رودلف در مطالعات علمی خود از آن استفاده نمایند. از زمان های گذشته تا به امروز از اسید کلریدریک به صورت گسترده برای تولید وینیل کلرید جت ساخت PVC و تولید پیش سازهای لازم برای تولید پلی اورتان استفاده می گردد.

جداسازی فلزات گرانبها و طلا ، ساخت مواد شوینده و بهداشتی ، تولید مواد رسوب زدا و صنایع چرم سازی از دیگر موارد مصرف این ماده شیمیایی ارزشمند می باشند.

خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای شکل دو

خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای شکل دو

 

معرفی خواص شیمیایی و فیزیکی برای خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای

در این قسمت از مطالب خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای به بررسی ویژگی های شیمیایی و فیزیکی این ماده شیمیای خواهیم پرداخت. آگاهی و شناخت ویژگی های شیمیایی و فیزیکی یک محصول شیمیایی ، نقش حائز اهمیتی در افزایش اطلاعات و آگاهی خریدان و تمامی کسانی که با این محصول سر و کار دارند در مورد موارد ایمنی و سایر موارد مشابه می گردد.

همچنین افزایش اطلاعات مورد نیاز راجع به خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای ، سبب افزایش بهره وری و راندمان خطوط تولید شده که به طبع آن و ضایعات تولیدی نیز کاهش می یابد. با در نظر گرفتن اینکه اسید کلریدریک ترکیبی شیمیایی می است. که کاربردهای گسترده ای دارد. و از آن در موارد مختلفی استفاده می شود.

به همین جهت نیز تمامی مصرف کنندگان این محصول شیمیایی باید با اطلاعات دقیق شیمیایی و فیزیکی این محصول آشنایی پیدا کنند. تا در حین مصرف و کار با این ماده شیمیایی ، حداکثر ایمنی حاصل شود. در جدول زیر برخی خواص فیزیکی و شیمیایی مرتبط با خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای درج شده است.

 

عنوان یا مقدار ویژگی
HCL فرمول شیمیایی
اسید کلریدریک نام اصلی
جوهر نمک ، هیدروژن کلرید سایر نام ها
مایع شفاف شکل ظاهری
تند و زننده بو
متغیر از سفید تا زرد کم رنگ رنگ
0-2 PH
46.2 0PCP (31.24% hcl in water) دمای ذوب
83 0PCP @760mm Hg(for 31% hcl in water) دمای جوش
قابل حل شدن در آب سرد و گرم انحلال پذیری در آب
ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﺍﻧﺤﻼﻝ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﺎﻻﻳﻰ ﺩﺭ ﺍﻟﻜﻠﻬﺎ ﺩﺍﺭﺩ.

ﺩﺭ ﺩﻱ ﺍﺗﻴﻞ ﺍﺗﺮ ﺣﻞ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

انحلال پذیری در حلال های آلی
1.18g/cm3 چگالی
جزو اسید های غیر آلی خانواده شیمیایی

 

 

 

 

آنالیز شیمیایی برای خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای

حال در ادامه این موضوع قصد داریم به خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای و ارائه آنالیز شیمیایی مربوط به آن بپردازیم. آشنایی با اطلاعات شیمیایی و بررسی جزء به جزء آنالیز شیمیایی مربوط به یک ماده شیمیایی یکی از مراحل اصلی در فرآیند خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای و مصرف آن می باشد. زیرا کارشناسان و مصرف کنندگان با بهره گیری از این اطلاعات ، نحوه ترکیب مواد اولیه و مقادیر آن ها را مشخص می نمایند.

با تعیین شدن میزان مواد اولیه و چگونگی ترکیب آن ها با هم ، کارشناسان تولید ، به حداکثر میزان تولید و بازدهی دست خواهند یافت. همچنین داده های مربوط به آنالیز شیمیایی ، در کیفیت محصول تولید شده تاثیر گذار خواهد بود. و کمک بسزایی به کارشناسان در فرآیند تولید خواهد نمود. در جدول زیر آنالیز شیمیایی برای خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای درج شده است.

 

مقدار واحد پارامتر
حداقل 31  % WT درصد خلوص
کمتر از 0.08 % WT ASH
کمتر از 3 ppm آهن
کمتر از 0.3 % WT سولفات
Nil ppm مس
Nil ppm آرسنیک
Nil ppm جیوه
Nil ppm نیکل
Nil ppm کروم
Nil ppm سرب
Nil ppm فلزات سنگین
حداقل 1.17 g/mlit چگالی

 

 

خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای و انواع کاربردهای آن

تفکیک طلا و سایر فلزات گران قیمت

در این بخش از مطلب خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای می خواهیم به بررسی موارد مصرف آن بپردازیم. اسید کلریدریک ماده ای شیمیایی است. که از دیرباز ، انسان با خواص آن آشنا بوده و از آن در فرآیند تفکیک طلا و سایر فلزات گران قیمت استفاده می کرده است. اسید کلریدریک در ترکیب با اسید نیتریک با نسبت 1 به 3 محلولی به نام تیزاب سلطانی تشکیل می دهد.

که با توجه به خاصیت خورندگی اسید کلریدریک و اسید نیتریک ، فلزات مزاحم درون این محلول حل می شوند. و بعد از انجام سایر مراحل مربوطه و تغلیظ سازی ، طلا و فلزات گرانبها به طور خالص بدست می آیند. با توجه به این خاصیت مهم اسید کلریدریک ، بخش گسترده ای از خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای جهت مصارف مربوطه صورت می گیرد.

صنعت آبکاری و ساخت فولاد

از دیگر مصارف حائز اهمیت در خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای ، مصرف آن در صنعت آبکاری و فولاد سازی برای فرآیند اسید شویی فولاد می باشد. تا اکسید آهن را از رون آهن آلات و فولاد قبل از ورودشان به مراحل بعدی آبکاری و فلزکاری ، همانند گالوانی کردن ، نورد و اکستروژن و سایر فرآیندهای مرتبط پاکسازی نماید.

اسید کلریدریک با غلظت حدود 18% یکی از رایج ترین مواد برای اسید شویی فولاد های کربنی می باشد. اسید کلریدریک کاربردهای فراوانی در محلول های کلرید آهن  (II)دارد. ولی مقادیر بسیار زیاد فلزات سنگین درون مایع اسید شویی این فرآیند را با مشکل روبرو می نماید.

بخش اسید شویی فولاد ، فرآیندهای بازسازی اسید کلریردیک را به طور شگرفی ، مورد پیشرفت قرار داده است. به عنوان مثال فرآیند بازسازی اسید کلریدریک بستر سیال که روند بازیافت اسید کلریدریک را از محلول اسید شویی امکان پذیر می نماید. با توجه به موارد فوق صنعت آبکاری و فولاد از بزرگترین مشتریان شرکت کلریدریک ایران جهت خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای می باشند.

تولید مواد شوینده و  رسوب زدا

در خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای ، یکی از کابردهای مهم و گسترده آن ، تولید مواد شوینده و رسوب زدا می باشد. تولید جرم گیر و مواد رسوب زدا یکی از معروفترین و رایج ترین موارد مصرف این اسید در صنعت تولید مواد شوینده و بهداشتی می باشد.

همچنین این ترکیب شیمیایی در ساخت برخی مواد دیگر از محصولات بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای توسط تولید کننده های مواد شوینده به همین منظور صورت می گیرد.

تولید و ساخت ترکیبات غیر آلی

با توجه به خواص شیمیایی اسید کلریدریک ، محصولات گوناگونی با استفاده از آن طی واکنش های اسید و باز که منجر به ایجاد ترکیبات غیر آلی می شوند تولید می گردد. از جمله این مواد می توان به پلی آلومینیوم کلراید و کلرید آهن (III)اشاره نمود. که به عنوان مواد لخته ساز و انعقاد کننده در فرآیند تصفیه آب و فاضلاب ، تولید آب آشامیدنی و صنعت کاغذ کاربرد دارند.

سایر ترکیبات معدنی که توسط اسید کلریدریک تولید می شوند. شامل کلسیم کلراید ، کلراید نیکل (II)برای مصرف در آبکاری الکتریکی ، تولید باتری و تولید کلرید روی برای فرآیند گالوانی کردن می شود. از این رو خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای توسط کارخانجات تولید کننده مواد شیمیایی برای تولید ترکیبات ذکر شده صورت می گیرد.

مصارف متفرقه اسید کلریدریک

اسید کلریدریک در مقیاس کوچک نیز دارای کاربردهای متنوعی می باشد. از جمله این موارد می توان به صنعت چرم سازی ، خالص سازی نمک طعام ، نظافت ، مصارف خانگی و کابردهای ساختمانی اشاره نمود. برای تولید نفت نیز می توان اسید کلریدریک را در بستر صخره ای  چاه های نفت ، جهت حل کردن بخش صخره ای و ایجاد منافذ بزرگ استفاده تزریق نمود. که به فرآیند اسید زنی چاه نفت معروف است.

همچنین از اسید کلریدریک برای حل کردن کربنات کلسیم تحت عنوان رسوب زدایی برای از بین بردن رسوب کتری ها و پاک کردن ملات های آجرکاری استفاده می گردد. در صنایع غذایی نیز از این ماده استفاده می شود. که تولید افزودنی های غذایی مانند آسپارتام ، فروکتوز و اسید سیتریک از جمله این موارد می باشند.

 

 

خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای شکل سه

خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای شکل سه

 

اطلاعات ایمنی و حفاظتی ( MSDS ) مربوط به خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای

هشدارهای حفاظتی

تماس چشمی

در خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای می بایست در نظر داشت که ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺧﻮﺭﻧﺪﻩ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ

ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻮﺯﺵ ﻭ ﺧﻮﺭﻧﺪﮔﻲ ﭼﺸﻢ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺩ ﺷﺪﻳﺪ ﺳﺒﺐ ﺍﺯ ﺗﺨﺮﻳﺐ ﺑﺎﻓﺖ ﻏﺸﺎﻳﻲ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

آﻣﺎﺱ ﭼﺸﻤﻲ ﺣﺎﺻﻞ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﺱ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻗﺮﻣﺰ ﺷﺪﻥ ، ﺁﺏ ﺍﻓﺘﺎﺩﻥ ﻭﺧﺎﺭﺵ ﭼﺸﻤﻲ  ﻧﻤﺎﻳﺎﻥ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

تماس پوستی

ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻮﺯﺵ ، ﺳﻮﺭﺍﺥ ﺷﺪﻥ ﻭﺧﻮﺭﻧﺪﮔﻲ ﺷﺪﻳﺪ ﻭ ﺳﻮﺧﺘﻦ ﭘﻮﺳﺖ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﺗﻤﺎﺱ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

ﺍﻟﺘﻬﺎﺑﺎﺕ ﭘﻮﺳﺘﻲ ﺣﺎﺻﻞ ﺍﺯ ﺗﻤﺎﺱ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻗﺮﻣﺰ ﺷﺪﻥ ، ﭘﻮﺳﺘﻪ ﭘﻮﺳﺘﻪ ﺷﺪﻥ ، ﺗﺎﻭﻝ ﺯﺩﻥ ﻭﺧﺎﺭﺵ ﭘﻮﺳﺘﻲ ﻧﻤﺎﻳﺎﻥ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

در خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای می بایست دت نمود که ﺣﺘﻤﺎ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻛﺎﺭ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺩﺳﺘﻜﺶ ﻭ ﻟﺒﺎﺱ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﻮﺩ

بلعیدن و خوردن

ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻮﺯﺵ ﺩﻫﺎﻥ ﻭ ﮔﻠﻮ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﺎﻓﺖ ﺩﻫﺎﻥ ﻭ ﻟﺐ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

باعث ﺁﺷﻮﺏ ﻣﻌﺪﻩ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

تنفس

ﺑﺎﻋﺚ ﺳﻮﺯﺵ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺗﻨﻔﺴﻲ ﻭ ﺍﺯ ﺑﻴﻦ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﺎﻓﺖ ﻣﺠﺮﺍﻱ ﺗﻨﻔﺴﻲ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺷﺪﻳﺪ ﺍﺳﺘﻨﺸﺎﻕ ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺩﻩ ، ﺑﺎﻋﺚ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺳﺮﻓﻪ ،ﺧﻔﮕﻲ ﻭ ﺑﻨﺪ ﺁﻣﺪﻥ ﺗﻨﻔﺲ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ

 

کمک های اولیه و اقدامات درمانی

در صورت تماس با چشم

ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﻟﻨﺰ ﺗﻤﺎﺳﻲ ﺭﺍ ﺧﺎﺭﺝ ﻛﻨﻴﺪ

ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺗﻤﺎﺱ ﻓﻮﺭﺍ ﺑﺎ ﺁﺏ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﭼﺸﻤﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺣﺪ ﺍﻗﻞ 15 ﺩﻗﻴﻘﻪ ﺑﺸﻮﻳﻴﺪ

ﭘﻠﻜﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﺑﺎﺯ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻳﺪ

ﺑﺮﺍﻱ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﺍﺯ ﺁﺏ ﺳﺮﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤایید

ﻓﻮﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﻧﻤﺎیید

در صورت تماس با پوست

ﺍﮔﺮ ﻟﺒﺎﺱ ﺑﺎ اسید کلریدریک ﺁﻟﻮﺩﻩ ﮔﺮﺩﻳﺪ ﻓﻮﺭﺍ ﻛﻠﻴﻪ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﻱ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﺭﺍ ﺍﺯﺗﻤﺎﺱ ﺑﺎ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺪﻥ ﺧﺎﺭﺝ نمایید

منطق آلوده را ﺑﺎ ﺁﺏ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﺩﺍﺩﻩ ﺗﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﭘﻮﺳﺖ ﺣﺬﻑ ﮔﺮﺩﺩ

ﺍﺯ ﻧﺮﻡ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﺴﺘﺸﻮ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮔﺮﺩﺩ

ﺍﮔﺮ ﻗﺴﻤﺖ ﺁﺳﻴﺐ ﺩﻳﺪﻩ ﭘﻮﺳﺖ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻩ ﺳﻄﺢ ﭘﻮﺳﺖ ﺭﺍ  ﺑﺎ ﭘﻤﺎﺩ ﺿﺪ ﺑﺎﻛﺘﺮﻱ ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﻴﺪ

ﻭﻓﻮﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﺷﻮﺩ

ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﺠﺪﺩ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎ ، ﺁﻧﻬﺎ  ﺭﺍ  ﺑﺎﻳﺴﺘﻲ ﻛﺎﻣﻼ بشویید

در صورت بلعیدن و خوردن

ﻣﺼﺪﻭﻡ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻔﺮﺍﻍ ﻧﻜﻨﻴﺪ

ﺩﻫﺎﻥ ﻭ ﻟﺒﻬﺎﻱ ﻣﺼﺪﻭﻡ ﺭﺍ ﺑﺮﺭﺳﻲ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺗﺎﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﺑﺎﻓﺖ ﺻﺪﻣﻪ ﺩﻳﺪﻩ ، مسمومیت با این ماده مشخصص گردد  ﻓﻮﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﮔﺮﺩﺩ

در صورت تنفس

در خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای می بایست توجه نمود تا ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻣﺎﺩﻩ ﺍﺳﺘﻨﺸﺎﻕ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻓﻮﺭﺍ ﻣﺼﺪﻭﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻮﺍﻱ ﺁﺯﺍﺩ ﻭ ﺗﺎﺯﻩ ﻣﻨﺘﻘﻞ نمایید

ﻣﺼﺪﻭﻡ ﺭﺍ ﺁﺭﺍﻡ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﻟﺒﺎﺱ ﻫﺎﻱ ﺗﻨﮓ ﻣﺼﺪﻭﻡ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﻳﻘﻪ ﻭ ﻛﻤﺮﺑﻨﺪ ﻭ ﻛﺮﺍﻭﺍﺕ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻧﻤایید

ﺍﮔﺮ مصدوم ﺗﻨﻔﺲ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺗﻨﻔﺲ ﻣﺼﻨﻮﻋﻲ ﺑﺪﻫﻴﺪ

ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩﻱ ﻛﻪ ﻣﺎﺩﻩ ﺍﺳﺘﻨﺸﺎﻕ ﺷﺪﻩ ﺳﻤﻲ ﻭﻳﺎ ﺧﻮﺭﻧﺪﻩ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﻓﺮﺩﻱ ﻛﻪ ﺗﻨﻔﺲ ﻣﺼﻨﻮﻋﻲ دهان به دهان ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﺧﻄﺮناک می باشد

ﺍﮔﺮ فرد مصدوم در تنفس دچار مشکل است ﺑﻪ ﺍﻭ ﺍﻛﺴﻴﮋﻥ ﺑﺪﻫﻴﺪ

ﻭ ﻓﻮﺭﺍ ﺑﻪ ﭘﺰﺷﻚ و مراکز درمانی مراجعه نمایید

 

احتیاط های محیطی

حفاظت محیط

ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ و نشت این محصول ﺑﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﻣﺤﻠﻲ ﻭ ﺁﺑﺮﺍﻫﻪ ﻫﺎ در محیط پیرامون جلوگیری ﮔﺮﺩﺩ

نظافت محیط آلوده

در خرید اسید کلریدریک 33 درصد فله ای می بایست در نظر داشت که در صورت ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﺟﺰئی ﻣﺤﻴﻂ ﺑﺎ ﻣﺎﺩﻩ ، محل مورد نظر را ﺑﺎ ﺁﺏ ﺭﻗﻴﻖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﻳﺎ ﺑﺎ ﻳﻚ ﻣﺎﺩﻩ ﺟﺎﺫﺏ ﺑﻲ ﺍﺛﺮ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺧﺎﻙ ﺧﺸﻚ ﻭ ﺷﻦ ،  ﻣﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻇﺮﻑ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺣﺬﻑ ﺿﺎﻳﻌﺎﺕ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﻱ ﻧﻤﺎیید

ﺟﻬﺖ ﭘﺎﻙ ﺳﺎﺯﻱ ﻧﻬﺎﻳﻲ ﺍﺯ ﻣﺤﻠﻮﻝ ﺭﻗﻴﻖ ﻛﺮﺑﻨﺎﺕ ﺳﺪﻳﻢ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﻳﺪ

در صورتﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﻭﺳﻴﻊ ﻣﺤﻴﻂ ﺑﺎ ﻣﺎﺩﻩ ﺁﻟﻮﺩﻩ ، ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﻣﺤﻠﻲ ﻭ ﺁﺑﺮﺍﻫﻪ ﻫﺎ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ ﻧﻤﻮﺩﻩ ، ﻭ ﺑﺎ ﻳﻚ ﻣﺎﺩﻩ ﺟﺎﺫﺏ ﺑﻲ ﺍﺛﺮ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺧﺎﻙ ﺧﺸﻚ ﻭ ﺷﻦ،  ﻣﺎﺩﻩ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭ ﻇﺮﻑ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺣﺬﻑ ﺿﺎﻳﻌﺎﺕ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﻱ ﻧﻤﺎیید

ﻫﺮﮔﺰ ﺁﺏ را  ﻭﺍﺭﺩ ﻇﺮﻑ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﻱ ﺿﺎﻳﻌﺎﺕ ﻧﻨﻤﺎیید

ﺑﺎ ﺍﺳﭙﺮﻱ ﺁﺏ ﺍﺯ ﭘﺮﺍﻛﻨﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺑﺨﺎﺭﺍﺕ ﺍﺳﻴﺪ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ نمایید

ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﻴﻜﻪ ﺁﻟﻮﺩﮔﻲ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﺎﻣﻞ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻣﺤﻴﻂ ﺭﺍ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﻤﻴﺰ ﻛﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺍﻓﺮﺍﺩﺁﻣﻮﺯﺵ ﺩﻳﺪﻩ ﻭ ﺗﺠﻬﻴﺰﺍﺕ ﺍﻳﻤﻨﻲ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﻳﺪ

نحوه دفع ضایعات و بسته بندی

دفع ضایعات اسید کلریدریک

ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻓﺎﺿﻼﺏ ﻣﺤﻠﻲ ﻭ ﺁﺑﺮﺍﻫﻪ ﻫﺎ ﺑﺪﻭﻥ مجوز های مخصوص خودداری نمایید

جهت دفع ضلیعات این محصول ﺑﺮ ﻃﺒﻖ ﻣﻘﺮﺭﺍﺕ ﻭ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﻣﺤﻠﻲ ﻋﻤﻞ ﻧﻤﺎیید

دفع به صورت بسته بندی

می بایست ﺑﺮ ﻃﺒﻖ ﻣﻘﺮﺭﺍﺕ ﻭ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﻣﺤﻠﻲ ﺑﺎﻳﺴﺘﻲ ﻋﻤﻞ نمایید

جابجایی و انبار

شرایط محیطی

ﺩﻭﺭ ﺍﺯﮔﺮﻣﺎ ﻭ ﻣﻮﺍﺩ ﻧﺎﺳﺎﺯﮔﺎﺭ (ﻣﻮﺍﺩ ﺁﻟﻲ ، ﻣﻮﺍﺩ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺷﺘﻌﺎﻝ ، ﺭﻃﻮﺑﺖ ﻫﻮﺍ ، ﺁﺏ ، ﻣﻮﺍﺩ ﺍﻛﺴﻴﺪ ﻛﻨﻨﺪﻩ ، ﻣﻮﺍﺩ ﺍﺣﻴﺎﻛﻨﻨﺪﻩ ، ﺑﺎﺯﻫﺎ ، ﺁﻣﻴﻦ ﻫﺎ ، ﻓﻠﺰﺍﺕ ﺍﺳﻴﺪﻫﺎﻭ…) ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﮔﺮﺩﺩ

شرایط جابجایی

ﺍﻣﻜﺎﻥ ﺁﺳﻴﺐ ﺩﻳﺪﮔﻲ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺿﺮﺑﻪ وجود دارد

از ﺳﻘﻮﻁآن ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ ﺷﻮﺩ

از ﺗﻜﺎﻥ های ﺷﺪﻳﺪ ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ ﺷﻮﺩ

از وارد شدن ﻓﺸﺎﺭ: ﺟﻠﻮﮔﻴﺮﻱ گردد

شرایط نگهداری

ﺩﺭ ﺑﺴﺘﻪ ﻫﺎﻱ ﻣﺤﻜﻢ و ﺩﺭ ﺑﺴﺘﻪ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﺷﻮﺩ

ﺑﺴﺘﻪ ﻫﺎ ﺩﺭ ﻣﺤﻴﻂ ﺳﺮﺩ،  ﺧﺸﻚ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺗﻬﻮﻳﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﻱ ﺷﻮﻧﺪ

ﺍﺯ ﺗﻤﺎﺱ ﺁﻥ ﺑﺎ ﺁﺏ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ شود

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/

 

نظرات شما
حجت وند  در تاریخ 20 جولای, 2024

سلام لطفا بگین که حداقل میزان فروش حواله ایتون چقدر است؟

iranhcl  در تاریخ 20 جولای, 2024

سلام و وقت بخیر
دوست عزیز برای رفاه حال مشتریان حداقل سفارش حواله ، یک تریلی در نظر گرفته شده

وحید  در تاریخ 2 آگوست, 2024

سلام قیمت حواله اسید کلریدریک درب کارخانه چقدر هست؟

iranhcl  در تاریخ 2 آگوست, 2024

سلام و وقت بخیر
جهت اطلاع از آخرین قیمت با واحد فروش تماس حاصل فرمایید

reza  در تاریخ 16 سپتامبر, 2024

مدت زمان تحویل حواله چقدره؟

iranhcl  در تاریخ 16 سپتامبر, 2024

پس از واریز و تایید حداکثر یک روز کاری
ضمنا می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با واحد فروش تماس حاصل فرمایید

ثبت نظر